Polityka prywatności

INFORMACJE ZWIĄZANE Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH
DANE ADMINISTRATORA DANYCHW świetle obowiązujących przepisów jesteśmy Administratorem państwa danych osobowych. Oznacza to, że KLINIKA MIRACKI SPÓŁKA CYWILNA KRZYSZTOF MIRACKI, KARINA DUDEK - MIRACKA, MARTA MIRACKA, AL. WILANOWSKA 67/A3, 02 -765 WARSZAWA, odpowiada za ich wykorzystanie w sposób bezpieczny, zgodny z umową oraz obowiązującymi przepisami.

DANE INSPEKTORA OCHRONY DANYCHAdministrator danych powołał Inspektora ochrony danych. Inspektorem ochrony danych jest: dr n. praw. adwokat Maciej Gibiński Telefon: 883 925 879 Mail: IOD@cdpm.pl Inspektor ochrony danych, spotyka się z osobami, których dan e dotyczą, po wcześniejszym ustaleniu terminu.
CEL PRZETWARZANIA DANYCH
Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora danych w celu:
- Udzielenia świadczenia zdrowotnego (w tym, wystawienia skierowania, recepty) - na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
- Rozliczenia świadczenia zdrowotnego udzielana w ramach umowy zawartej przez Administratora danych z NFZ - na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
- Realizacji praw pacjenta (przechowywania dokumentacji medycznej, jej udostępniania, jak również realizacji obowiązku informacyjnego) - na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
- Tworzenia dokumentacji medycznej indywidualnej zewnętrznej - na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
- Wykonywania badań statystycznych - na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
- Przekazania informacji do Państwowej Stacji Sanitarno -Epidemiologicznej - na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
- Wystawienia na państwa życzenie faktury Vat - na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
- Kontaktu telefonicznego w sprawie wizyty - w przypadku, gdy wyrażą Państwo na to zgodę.
- Realizacji zadań wynikających z ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia w związku z obowiązkiem prowadzenia elektronicznej dokumentacji medycznej;
- Realizacji zadań wynikających z ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia w związku z obowiązkiem przesyłania informacji na temat zdarzeń medycznych;
- Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniem przestępczości na tle seksualnym i ochronie małoletnich.

PRAWNIE UZASADNIONE INTERESY REALIZOWANE PRZEZ ADMINISTRATORAPaństwa dane mogą być przez nas wykorzystywane ze względu na nasz interes prawny w związku z przesłaniem, aktualnych promocji w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

INFORMACJE O ODBIORCACH DANYCH OSOBOWYCH LUB O KATEGORIACH ODBIORCÓW, JEŻELI ISTNIEJĄOdbiorcami przetwarzanych przez nas danych są:
- osoby wykonujące zawód medyczny, w celu ochrony zdrowia, udzielania oraz zarządzania udzielaniem świadczeń zdrowotnych, utrzymania systemu teleinformatycznego, w którym przetwarzana jest dokumentacja medyczna;
- upoważnieni pracownicy Administratora danych;
- osoba upoważniona przez pacjenta za życia lub osobie, która w chwili zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym;
- podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
- organy władzy publicznej, w tym Rzecznik Praw Pacjenta, Narodowy Fundusz Zdrowia, organy samorządu zawodów medy cznych;
- konsultanci krajowi i wojewódzcy, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności nadzoru i kontroli;
- podmiot y, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia;
- upoważnione przez podmiot, o którym mowa w art. 121 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, osobom wykonującym zawód medyczny, w zakresie niezbędnym do sprawowania nadzoru nad podmiotem leczniczym niebędącym przedsiębiorcą;
- minister właściwy do spraw zdrowia, sądy, w tym sądy dyscyplinarne, prokuratura, lekarz sądowy i rzecznik odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
- uprawnione na mocy odrębnych ustaw organy i instytucje, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;
- organy rentowe oraz zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
- podmioty prowadzące rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów;
- zakłady ubezpieczeń, za zgodą pacjenta;
- komisje lekarskie podległe ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, wojskowym komisjom lekarskim oraz komisjom lekarskim Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Agencji Wywiadu, podległym Szefom właściwych Agencji;
- osoby wykonując e zawód medyczny, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia albo procedury uzyskiwania innych certyfikatów jakości, w zakresie niezbędnym do ich przeprowa dzenia;
- wojewódzkie komisje do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, w zakresie prowadzonego postępowania;
- spadkobiercy w zakresie prowadzonego postępowania przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych;
- osoby wykonujące czynności kontrolne na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia;
- członkowie zespołów kontroli zakażeń szpitalnych, o których mowa w art. 14 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2016 r. poz. 1866, 2003 i 2173), w zakresie niezbędnym do wykonywania ich zadań.
- Inspektor Ochrony Danych;
- Biuro Rachunkowe;
- Dostawca oprogramowania do prowadzenia dokumentacji medycznej w formie elektronicznej;
- Informatyk w celu utrzymania systemu teleinformatycznego, w którym przetwarzana jest dokumentacja medyczna elektroniczna;
- Podmioty przetwarzające na podstawie zawartej umowy, w celu ochrony zdrowia, udzielania oraz zarządzania udzielaniem świadczeń zdrowotnych, utrzymania systemu teleinformatycznego, w którym przetwarzana jest dokumentacja medyczna. - Centrum e -Zdrowia jako Administrator Danych Systemów informatycznych prowadzonych na podstawie ustawy o systemach informacji w ochronie zdrowia. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, nie przekazujemy ich do Państwa trzeciego.

OKRES, PRZEZ KTÓRY DANE OSOBOWE BĘDĄ PRZECHOWYWANE, A GDY NIE JEST TO MOŻLIWE, KRYTERIA USTALANIA TEGO OKRESUPaństwa dane osobowe będą przez nas przechowywane przez okres: Dane zawarte w dokumentacji medycznej indywidualnej:
- 2 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie - w przypadku, gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie, chyba że pacjent odebrał skierowanie;
- 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza - w przypadku skierowań na badania lub zleceń lekarza,
- 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie - w przypadku zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta;
- 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu;
- 22 lat - w przypadku dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2. roku życia,
- 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon - w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia;
- 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu - w przypadku dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, która jest przechowywana; Dane zawarte w dokumentacji medycznej zbiorczej - przez okres 20 lat od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano wpisu. Dane zawarte w Rejestrze udostępnionej dokumentacji medycznej - przez okres 20 lat, od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano wpisu. Dane zawarte na fakturze Vat - przez okres 5 lat - zgodnie z art. 112 ustawy o podatku od towarów i usług Dz.U.2017.1221 t.j. z dnia 2017.06.24. Dane zawarte w Księdze Skargi i Wniosków - przez okres 5 lat, od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano wpisu. Dane zawarte w dokumentacji o przeciwdziałaniu zagrożeniem przestępczości na tle seksualnym i ochronie małoletnic h - przez okres 10 lat od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano wpisu. DANE PRZETWARZANE PRZEZ ADMINISTRATORA DANYCH W związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych konieczne jest podanie danych niezbędnych do założenia dokumentacji medycznej oraz udzielenia świadczenia zdrowotnego. Dane osobowe podawane obowiązkowo: Na podstawie § 10 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. poz. 666): Imię i nazwisko PESEL Data urodzenia Adres zamieszkania Adres e -mail - w przypadku, gdy chcą Państwo otrzymać dokumentację medyczną w formie elektronicznej. Imię i nazwisko przedstawiciela ustawowego Adres zamieszkania przedstawiciela ustawowego Na podstawie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1373 z późn. zm.) seria i numer dowodu osobistego, paszportu lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość - w przypadku, gdy system nie potwierdzi prawa do świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych; numer telefonu lub oznaczenie innego sposobu komunikacji ze świadczeniobiorcą lub jego opiekunem - w przypadku zapisania na listę oczekujących. Numer legitymacji lub innego dokumentu potwierdzającego prawo do dodatkowych świadczeń zdrowotnych. Na podstawie ustawy o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 106 z późn. zm.) imię i nazwisko lub nazwa podatnika i nabywcy towarów lub usług adres podatnika i nabywcy towarów lub usług; numer, za pomocą którego podatnik jest zidentyfikowany na potrzeby podatku. Dane przetwarzane dobrowolnie: Numer telefonu Adres e -mail - w pozostałym zakresie Brak podania w trakcie rejestracji lub na etapie późniejszym danych osobowych dobrowolnych (telefon) uniemożliwi Państwu skorzystanie z prawa do uzyskania dokumentacji medycznej w formie elektronicznej, ze względu na brak możliwości weryfikacji Państwa tożsamości.

PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄW związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługuje Państwu prawo do:
• dostępu do danych;
• sprostowania danych;
• usunięcia danych - w zakresie przewidzianym w obowiązujących przepisach prawnych;
• ograniczenia przetwarzania - w zakresie przewidzianym w obowiązujących przepisach prawnych;
• wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
• przenoszenia danych - w zakresie przewidzianym w obowiązujących przepisach prawnych;
• cofnięcia zgody na przetwarzanie danych na podstawie wydanej uprzednio przez państwa zgody bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
• wniesienia skargi do organu nadzorczego - jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych odbywa się w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami. PRZETWARZANIE DANYCH PRZEZ ICH PROFILOWANIE W przypadku, gdy korzystacie Państwo ze świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych, Wasze dane osobowe (numer PESEL) będą przetwarzane przez ich profilowanie. Oznacza to, że Administrator danych w dniu wizyty sprawdzi Państwa uprawnienia do świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych. Profilowanie odbywa się wyłącznie na podstawie przepisów ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej f inansowanych ze środków publicznych.

Ładowanie dostępnych klinik...
Error loading clinics
Proszę wybierz klinikę aby kontynuować
No clinics are currently available for this product.