Jakie ćwiczenia na cellulit? Dlaczego aktywność fizyczna jest tak ważna?

Adipocyty, czyli komórki tłuszczowe, są szczególnie wrażliwe na działanie temperatury. W trakcie intensywnej aktywności fizycznej dochodzi do stymulacji tarcia pomiędzy komórkami, co generuje wzrost ciepłoty i niszczenie tkanki tłuszczowej. Aby jednak odpowiednio stymulować tkanki, konieczne jest wykonywanie właściwych ruchów. Jakie ćwiczenia na cellulit są najskuteczniejsze i dlaczego wsparcie medycyny estetycznej jest niezwykle ważne? Dowiedz się więcej na ten temat! 

Wpływ aktywności fizycznej na cellulit

Cellulit jest złożonym problemem, dlatego jego redukcja wymaga czasu i systematyczności. Aktywność fizyczna obok zdrowej diety jest elementem, którego nie może zabraknąć w walce z tym defektem. 

Przede wszystkim wiedz, że cellulit wynika z zastojów i przerostu komórek tłuszczowych, a także gromadzenia się wody w organizmie. Odkładaniu się tkanki tłuszczowej, jak również powstawaniu obrzęków sprzyja natomiast niska aktywność fizyczna. Na cellulit bardziej narażone są więc osoby, które prowadzą siedzący lub stojący tryb pracy i zapominają o tym, jak ważny jest ruch.   

Jakie ćwiczenia na cellulit warto wykonywać? 

To, jakie ćwiczenia na cellulit będą skuteczne zależy głównie od obszaru ciałą, na jakim występują nieestetyczne zmiany. Walkę z cellulitem warto rozpocząć od ogólnej poprawy kondycji, stopniowo zwiększając ilość spacerów, dystans w trakcie biegania, czy jazdy rowerowej. Świetnie na poprawę wyglądu sylwetki działa również joga czy pływanie. 

Ponadto warto wykonywać ćwiczenia kondycjonujące i siłowe, dedykowane danej partii ciała. W przypadku cellulitu na udach i pośladkach, czyli obszarach najczęściej zajmowane przez cellulit, warto systematycznie wykonywać następujące ćwiczenia:

  • Przysiady – jest to proste, ale bardzo skuteczne ćwiczenie na cellulit. Warto stopniowo zwiększać ilość przysiadów wykonując je systematycznie w seriach. 
  • Wypady nóg w tył – ćwiczenie takie polega na przyjęciu pozycji stojącej i rozstawieniu nóg na szerokość bioder. Kolejno należy łagodnie obniżyć jedno biodro jednocześnie wysuwając nogę do przodu.
  • Mostek biodrowy – wystarczy ułożyć się na plecach wyciągając ręce wzdłuż ciała. Kolana należy ugiąć pod kątem 90 stopni i ułożyć stopy płasko na macie. Ćwiczenie polega na unoszeniu bioder do góry i utrzymaniu ich w takiej pozycji przez ok. 10 sekund.   

Cellulit u osób aktywnych i wysportowanych 

Cellulit nie jest problemem wyłącznie osób z nadwagę. Tak zwana ,,pomarańczowa skórka” dotyczy kobiet w różnym wieku i o każdym typie sylwetki. Niestety odpowiednia dieta i aktywność fizyczna nie zawsze wystarczają, aby zredukować nierówności. 

Na powstawanie cellulitu w dużym stopniu wpływają predyspozycje genetyczne. Skupiska przerośniętych komórek tłuszczowych tworzą się także pod wpływem obrzęków. Z kolei do zatrzymywania wody w organizmie przyczyniają się m.in. zaburzenia hormonalne, na które nie zawsze mamy wpływ. Z tego powodu cellulit wodny powstaje nawet u szczupłych nastolatek w okresie dojrzewania. Wahania hormonów dotyczą również kobiet w ciąży i w trakcie karmienia piersią, czy Pań w okresie klimakterium. Również faza cyklu menstruacyjnego ma związek z odkładaniem się wody w organizmie. Właśnie dlatego kobietom często dokuczają obrzęki na kilka dni przed spodziewaną miesiączką. 

Zastoje wody wynikają m.in. z osłabienia naczyń krwionośnych i limfatycznych. Limfa gromadząca się w komórkach tkanki łącznej przyczynia się do odkładania toksyn w komórkach tłuszczowych, przez co ulegają one rozrostowi i kumulują się w charakterystyczne dla cellulitu grudki, oddzielone płynną przestrzenią. 

Cellulit wodny zwykle nie jest widoczny gołym okiem. Są to zmiany w pierwszym stadium zaawansowania. Niemniej jednak z czasem mogą narastać, co prowadzi do poważniejszych zaburzeń mikrokrążenia, niskiego odżywienie i dotlenienia tkanek i osłabionego odprowadzania zbędnych produktów przemiany materii.  

Jeśli pomimo aktywności fizycznej i diety nie udaje Ci się osiągnąć wymarzonej sylwetki lub chcesz przyspieszyć efektywność ćwiczeń, do wyboru ma szereg metod wspierających redukcję cellulitu. Obecnie medycyna estetyczna dysponuje zabiegami, które stymulują tkanki do regeneracji, usprawniają układ limfatyczny i rozbijają tkankę tłuszczową. Co więcej, wiele z takich sposobów to zabiegi całkowicie nieinwazyjne, a nawet relaksacyjne. 

Zachęcamy do ustalenia terminu wizyty w Klinice Miracki w Warszawie lub Katowicach. Lekarz po zapoznaniu się z Twoim problemem i oczekiwaniami zaproponuje odpowiednia formę terapii antycellulitowej.  

Porady i recepcja

Adresy klinik

WARSZAWA

al. Wilanowska 67 (Warszawa – Mokotów)

Kod pocztowy: 02-765 Warszawa

ul. Królewska 18 (Warszawa – Śródmieście)

Kod pocztowy: 00-103 Warszawa

al. KEN 54 (Warszawa – Ursynów)

Kod pocztowy: 02-797 Warszawa

ul. Jędrusik Kaliny 7 (Warszawa – Żoliborz, wejście od ul. Powązkowskiej)

Kod pocztowy: 01-748 Warszawa


KATOWICE

ul. Żelazna 2 (Katowice)

Kod pocztowy: 40-851 Katowice

Formularz kontaktowy

    Imię i nazwisko

    Email

    Placówka:

    Treść wiadomości

    Newsletter

    Ważne linki

    Copyright © 2018 KlinikaMiracki